Виставка «feminaАмазоніЯ» у галереї LvivArt
З 3.03.2009 (відкриття о 17:00) – 22.03.2009 в галереї LvivArt: спільна виставка графіки та фото Ганни Оксани Липи та Ельшада Рустамова під назвою «feminaАмазоніЯ», яка спеціально експонується в березні, з початком весни, місяці пробудження природи і людини і осягненні правитоків сутності Жінки – Людини, Землі, як єдиного цілого космосу. Це своєрідний погляд митців на існування жінки у суспільстві і взаємовідносини з ним. Серія графічних рисунків створювалась у співавторстві, де чоловіча рука, за допомогою лінії формувала ідею образу –міфу, а жіноча, за допомогою декору, кольору довершувала асоціативну гру. Це вже їх черговий спільний проект унікального подружжя. В 2001 р. в Львівському Палаці Мистецтв вони створили виставку – інсталяцію «Лови», в 2004 р. – виставку – інсталяцію «Сумах», що викликали неабиякий резонанс у культурному мистецькому середовищі м. Львова.
ВОГОНЬ – ВОДА, НЕБО – ЗЕМЛЯ, СВІТЛО – ТЕМРЯВА, ДЕНЬ – НІЧ, ЧОЛОВІК-ЖІНКА, ЯНЬ – ІНЬ : вічне ПРОТИ – СТОЯННЯ; єднання в одне ціле творить ГАРМОНІЮ – БЛАГО – СЕНС БУТТЯ, що і називається ЖИТТЯМ.
Війна статей починається там, де руйнується гармонія, з якої вийнята природа чуттєвої любові – осягнення, пізнання. Адже будь-яке тоталітарно-авторитарне упокорення режимом – людиною – чоловіком провокує протиріччя у стосунках особистісних (просторі чуттєвої любовної гри), яке проектується на жінку, руйнує гармонію єднання. (Чоловік – Жінка); влада маскулінності над фемінним.
«Поневолена чоловіча стать, розум – поневолює жіночий.»
Жінка, в образній мові міфології, представляє тотальність того, що може бути пізнаним. А герой – це той, хто приходить, щоб пізнати. В міру того, як він посувається в тій забарній ситуації, якою є життя, образ богині зазнає, задля нього низки перетворень: вона ніколи не може бути більшою за нього, хоча вона завжди може пообіцяти йому більше, ніж він здатен наразі осягнути. Вона вабить, веде, вона велить йому розірвати його пута. І якщо він здатен дорівнятися її вазі, тоді обоє, пізнавач і пізнаване будуть звільнені від буд-яких обмежень.
Жінка є провідницею до найвищого апогею чуттєвої природи. Браком очей вона зводиться до нижчих станів; лихим оком невігластва вона зачакловується до банальності і потворності, але вона спасенна очима розуміння. Герой спроможний узяти її такою, якою вона є, без не належного сум’яття, але з добротою і впевненістю, яких вона потребує, є потенційно володарем утіленим богом, створеного нею світу.
Зустріч з богинею (втіленою в кожній жінці) є остаточним випробуванням хисту героя здобувати благо любові (милосердя: amor fati), себто саме життя, що ним тішишся, мов оболонкою вічності.
Джозеф Кемпбел. Герой із тисячею облич (Пригоди героя Ініціація).
«Нова жінка» – не лише прагне мати «власну кімнату» (власний простір. Вірджинія Вулф) – вона відкриває двері до неї і втілюючи образ голої правди, нав’язаний їй маскулінною культурою, приміряє на себе вбрання трагічної пророчиці Касандри.
(Femina Melancholica. Тамара Гундорова).
Ганна-Оксана Липа
Народилась 1958 році на Львівщині, Старосамбірського р-ну, с. Верхній Лужок. Закінчила Ужгородське училище декоративно-ужиткового мистецтва (відділ кераміки) 1977 р. та Львівський інститут декоративно-прикладного мистецтва (кафедра кераміки) 1982 р. Член Національної спілки художників України з 1990 р. Творчі види діяльності: кераміка, малярство, батик, рисунок, графіка, фотографія, концептуальне мистецтво (ідеї – проекти), виставки інсталяції, дизайн малих форм та просторових рішень (художнє оформлення інтер’єру та екстер’єру, садово-паркові композиції, міні сади з кераміки та каменю). Учасник 11 персональних та понад 80 групових виставок в Україні та за кордоном.
Премії та нагороди:
2000 р. – «Опішне 2000» (симпозіум) Премія в номінації «Філософія глини» за монументальну керамічну скульптурну інсталяції «Жертовник – тотем».
2000 р. – премія в номінації «За оригінальність технологій» (пласт «Тотем»). 2001 р. – Національний конкурс по кераміці. Диплом «За оригінальність технологій»
2002 р. – Львів. Осінній салон «Високий замок», диплом за кераміку.
2008 р. – Пам’ятний знак. Ювілейна медаль зі срібла «Львівський банківський інститут Національного банку України»
2008 р. – Дипломант обласної премії в галузі мистецтва з номінації
«Декоративно-ужиткове мистецтво» ім. З.Флінти. За творчі роботи в галузі художньої кераміки, виконані протягом 2006 – 2008 р.р.
Роботи знаходяться у приватних збірках України, Німеччини, США, Австрії, Азербайджану, Польщі, Туреччини.
Ельшад Рустамов
Народився в 1960 р. в м. Баку (Азербайджан). Закінчив Азербайджанське державне художнє училище ім. А. Азімзаде (відділ живопису) 1979 р. та Львівський інститут декоративно-прикладного мистецтва (кафедра текстилю) 1984 р. Творчі види діяльності: малярство, графіка, текстиль (батик), концептуальне мистецтво з 1986 р. Асоційований член Бакинського Центру Мистецтва (БЦМ) з 1987 р, бере участь в організації виставок, а також є їх учасником. З 1989 р. – член Спілки художників Азербайджану.
Учасник багатьох виставок у себе на Батьківщині, а також в Україні, Туреччині, Франції, Росії, Великобританії, Об’єднаних Арабських Еміратах. Серед них – три персональні виставки та понад 50 групових. Роботи художника знаходяться в Міністерстві культури Азербайджану, в приватних збірках Німеччини, Ізраїлю, Азербайджану, України, Польщі, Росії, Туреччини, Франції, США.
джерело: галерея LvivArt